良好的营养是健康的基础。人们藉由贺宝芙的产品来达成健康、有活力及精力充沛的生活方式。康宝莱更提供体重控制、营养保健、能量活力、外在护理以及国际事业机会等五大讯息给全世界的人们。

Nutrisi terbaik adalah asas kesihatan. Manusia bergantung produk Herbalife untuk mencapai kesihatan & cara kehidupan yang bertenaga. Herbalife juga memberi maklumat tentang mengurus berat badan、pemakanan & kesihatan、tenaga、penjagaan luaran dan peluang kerjaya antarabangsa kepada manusia seluruh dunia.

How can we help you?

Name:
Email Address:
H/P No:
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Sarawak, Labuan
Have you register as a member of Herbalife in the past 2 years? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

This contact form was created by Freedback.

Friday, November 16, 2012

Fakta Tentang Kitaran Hormon dan pegurusan berat badan

Adakah anda tahu bahawa wanita mempunyai tempoh dalam kitaran hormon mereka yang membuatkan ia mudah bagi mereka untuk mengurangkan berat badan? Ini disebabkan oleh hormon wanita yang dipanggil Estrogen dan Progesteron. Dalam isu ini, kami akan membincangkan hubungan di antara kitaran hormon wanita dan pengurusan berat badan.




Wanita mempunyai haid? Tempoh sebulan sekali dan ia amat berkaitan dengan hormon yang dirembeskan dari ovari, dipanggil "Estrogen" dan "Progesteron". Kedua-dua hormon ini memainkan peranan utama dalam kesihatan dan pengurusan berat badan serta dlam mengawal kitaran haid dan kehamilan.

Jumlah Estrogen mula meningkat pada permulaan haid dan ia merangsang folikel matang dan menjadikan endometrium tebal sebagai persediaan untuk kehamilan.

Apabila ovulasi telah berlaku progesteron dirembeskan dan kepekatannya bertambah sehingga ia mencapai kemuncaknya. Jika ovum tidak disenyawakan, kepekatan plasma estradiol dan progesteron jatuh pada akhir fasa yang memulakan haid dan dengan itu kitaran haid yang baharu.

Jadi, bilakah masa yang paling mudah untuk megurangkan barat badan?

Ia adalah satu minggu selepas haid kerana metabolisme naik pada akhir tempoh haid bulanan wanita. Pada masa inilah dari tempoh siap kepada ovulasi barulah program diet atau senaman menjadi lebih berkesan.

Selepas ovulasi barulah metabolisme kembali normal.
Jadi ia amat disyorkan untuk menggunakan tempoh ini dengan baik dan untuk menambah senaman dalam program diet anda untuk meningkatkan pengurusan berat badan anda.





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails